ÁLTALÁNOS ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(a továbbiakban: ÁSZF)

Hatályos: 2025.március.01.-től,

Érvényes visszavonásig.

 

 

A Szolgáltató (Eladó) cég adatai: 

 

KAPUY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

 

 

  • rövidített cégneve:                                   KAPUY Kft.
  • székhelye és levelezési cím:                    1183 Budapest Gyömrői út 85-91

  • cégjegyzékszáma:                                    01-09-666973

  • bejegyző hatóság:                                    Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

  • adószáma:                                                12338711-2-43

  • bankszámla száma:                                  11100908-12338711-01000003

  • telefonszáma:                                          +36 – 1 – 291 – 03 – 76; 

+36 – 70 – 334 – 27 – 02 

  • weboldal:                                                 www.kapuy.hu

  • e-mail címe:                                             vevoszolgalat@kapuy.hu

  • tárhelyszolgáltató adatai:                         Vector Kft., 6000 Kecskemét, Sörház u. 7. info@vector.hu 

  • fogyasztóvédelem:                                  Budapesti Békéltető Testület: bekelteto.testulet@bkik.hu

     

     

Általános tudnivalók:

 

Jelen ÁSZF tartalmazza a KAPUY Kft., mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.kapuy.hu webáruházban (a továbbiakban  a Webáruház)  nyújtott  értékesítések és  szolgáltatások  leírását, valamint igénybevételük feltételeit,  továbbá  azokat a  követelményeket,  amelyek a  Vevők  és  a Felhasználók részéről szükségesek ahhoz, hogy a Szolgáltató a termékértékesítését és a szolgáltatásait a kapcsolódó jogszabályokban, valamint a jelen ÁSZF-ben előírt minőségi követelmények szerint nyújthassa.

 

  • Az ÁSZF nyilvános. A Szolgáltató az ÁSZF-t a saját weboldalán teszi közzé. 

  • Az értékesítés és a szolgáltatások teljesítésének helye Magyarország 

  • Az ÁSZF rendelkezései vonatkoznak a hatálybalépése napjától megkötött szerződésekre

  • A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések, magyar nyelvűek, a szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, ezért azok utólag nem megtekinthetőek. A leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül.

  • Az ÁSZF azon rendelkezéseit, amelyeket a Ptk. vagy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.r.) kizárólag a Fogyasztónak minősülő (lásd: később) személyekkel kötött szerződésekre rendel alkalmazni, a fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetében a Szolgáltató nem köteles alkalmazni.

  • A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetve jogosítják a Szolgáltatót és a Felhasználókat, azok minden képviselőjét   és  jogutódját   vagy   engedményezettjét.   A  jelen   Szabályzatban   nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.  évi V.  törvény („Ptk.”)  és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.  évi CVIII.  (Elker. tv.)  törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

  • Az ÁSZF-ben foglalt rendelkezések, mind a Szolgáltatóra, mind a Vevőkre és Felhasználókra külön kikötések nélkül is kötelezőek, azonban azoktól a felek kölcsönös egyetértéssel – jogszabályok keretein belül, az eltérések kiemelésével – írásban, egyedileg eltérhetnek.

  • A Szolgáltató jogosult az ÁSZF módosítására, amely módosítását – annak hatályba lépését megelőzően legalább 15 (tizenöt) nappal-a hivatalos weblapján közzé tenni.

 

A Vevő és Felhasználó a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. és erről nyilatkozni.

 

 

Fogalmak:

 

  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

  • Felhasználó: az a természetes személy, vagy jogi személy, illetve jogszabály által polgári jogi jogalanyisággal felruházott nem jogi szervezet (a továbbiakban: Szervezet), aki, vagy amely a Szolgáltató weblapjának látogatója, vagy Termékeinek vásárlója, használója.

  • Vevő/Vásárló: az   a  Felhasználó, aki, vagy  amely   a   Szolgáltató  Termékét megvásárolja, természetes személy esetén feltétel a 18.  életév betöltése. Vevő   a  szerződési   feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

  • Vevő: a honlapon keresztül ajánlatot tevő, szerződést kötő természetes személy.

  • Felek: Szolgáltató (Eladó) és Vevő együttesen.

  • Szerződés: Szolgáltató és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.  A vásárlási szerződés határozott időre szól, a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba és mindaddig hatályban marad, amíg a Felek összes egymással szembeni kötelezettségüket nem teljesítik, és ekkor a megrendelés teljesülésével megszűnik.

  • Hibás teljesítés: (hibás termékről) akkor beszélünk, ha a termék az átadáskor nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek, nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

  • Termék: a Szolgáltató által a webáruházban értékesítésre felkínált árú vagy szolgáltatás.

  • Szállítási címzett: a Vevőtől eltérő természetes személy vagy Szervezet, akinek vagy amelynek kézbesítési címére a Vevő a Szolgáltató küldeményének kézbesítését kéri.

  • Jótállás: A Fogyasztó és a Szolgáltató között kötött Szerződések esetén a Polgári Törvénykönyvben előírtak szerinti kötelezettség.

  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. (45/2014 Kormányr. 4. § 10. pont)

  • Adatvédelemre és adatkezelésre vonatkozó információk: A Felhasználók adatainak védelme számunkra kiemelt fontosságú feladat.  A honlapunk használata során megadott adatok kezelése megfelel az érvényes 1992. évi LXIII. törvényben rögzítetteknek.  Az adatkezelés részletes feltételeit a KAPUY Kft. Adatkezelési tájékoztatásában rögzítettük, amelynek hatályos változata honlapunkon megtalálható.

  • Vonatkozó jogszabályok különösen

    • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.

    • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

    • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK).

    • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.

    • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

    • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

    • 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról.

    • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról.

    • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.

    • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról.

    • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).

    • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet.

 

 

 Általános feltételek:

 

  • A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. 

  • Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató (KAPUY Kft.) írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.  Lásd: 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogokról.

  • A Szolgáltató nem vállal felelősséget a harmadik személyek által létrehozott vagy közzétett tartalmakért, amelyeket harmadik személyek töltöttek fel Szolgáltató rendszerébe, vagy amelyekre a weboldalak hivatkoznak.

  • A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azon webhelyekért, amelyekre a Felhasználók által elhelyezett linkek stb. mutatnak. Amennyiben az ilyen módon közzétett linkekkel kapcsolatosan bármilyen probléma merül fel, Szolgáltató kizárja felelősségét minden tekintetben, és a folyamatban lévő szolgáltatás díja is teljes mértékben megilleti.

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a weboldal tartalmát bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával megszüntesse. A Szolgáltató nem garantálja, hogy   a  weboldalakhoz   való   hozzáférés  zökkenőmentes.   A   hozzáférés Szolgáltatónak fel nem róható hibáiból, a Szolgáltató éves 99,9%-os rendelkezésre állási vállalását meghaladó esetleges üzemzavarokból eredő károkért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.

 

 

A Termék, a szerződés tárgyának tulajdonságai: 

 

  • A Webáruházban található termékek és kapcsolódó szolgáltatások képezik a Szolgáltató és a Vásárlók közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók.

  • A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék feltüntetés szerinti bruttó, vagy nettó ára.  A termék bruttó ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelőmértékű magyar általános forgalmi adót tartalmazza. Az árak semmilyen egyéb költséget nem tartalmaznak (például: szállítási költség, csomagolás stb), amelyek felszámítására a Szolgáltató jogosult.

  • Az áraink kizárólag online megrendelés esetén érvényesek, az üzleteink árai ettől eltérhetnek.

  • Akciós ár bevezetése esetén, a Szolgáltató minden esetben jól látható helyen feltünteti az akció időtartamát.

  • A honlapon megjelenített termékekről megjelenő információk tájékoztató jellegűek, a termékekről megjelenő képek illusztrációk, azok színe nem mindenkor felel meg a valóságnak.  Az ennek okán keletkezett problémákért, vélt vagy valós károkért a Szolgáltató nem vállal felelőséget. 

  • A vásárlási szerződés elfogadásával a Megrendelő kifejezetten rögzíti, hogy a megvásárolni kívánt termék(ek) minden lényeges tulajdonságáról meggyőződött. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.  A Szolgáltató nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

 

 

Hibás ár kezelése:

 

  • Előfordulhat, hogy minden erősfeszítésünk ellenére, akaratlanul a Webáruházba a termék hibás áron kerül feltüntetésre. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani mivel ez esetben nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. A termék hibás áron történő megrendelése esetén a Szolgáltató és a Vásárló között nem jön létre szerződés.

  • Hibás áron történő rendelés estén is az automatikus visszaigazoló e-mailt elküldi a rendszerünk, amely azonban még nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ebben az esetben az újabb értesítő e-mailt a Szolgáltató nem küldi meg a Vevő részére, ugyanis a hiba felismerése után haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval, tájékoztatja a hibáról és a lehetséges módosítási lehetőségekről.

  • Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

  • Hibás ár lehet többek között az alábbi esetekben:

    • 1 – 5 Ft-os, vagy kirívóan irreális árat tüntet fel a Webáruház 

    • kedvezményes, de a kedvezmény tényleges mértékének nem megfelelően csökkentett árat tüntet fel a Webáruház

    • a tényleges árleszállítás szándéka nélkül, hibásan kikerülő árat tüntet fel a Webáruház, ami a piaci árszintnél is alacsonyabb.

 

 

Rendelések szabályai:

 

  • A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon, e-mailen, levélben úgynevezett WEB-es rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket a Webáruház nem tudja teljesíteni.  Amennyiben a megrendelni kívánt termékek kiválasztása személyes egyeztetést kíván, akkor a KAPUY Kft. munkatársai boltjainkban készségesen fogadják a hívásukat, felveszik rendelésüket, azonban ekkor nem vonatkoznak erre a jelen ÁSZF rendelkezései, a rendelés nem WEB-es rendelésként intéződik. 

  • Vevő a rendelések leadása, a Honlap használata során köteles jelen ÁSZF megismerésére és megértésére. Ráutaló magatartásával (pl. jelölőnégyzet bejelölése és/vagy megrendelést indító gomb leklikkelése) megerősíti, hogy tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és a konkrét Termék(ek) megvásárlására vonatkozó egyedi feltételeket.

  • Amennyiben ezen ÁSZF bármely pontja jogilag hiányos, jogszabály alapján hatálytalanná válik, attól még a további pontok, rendelkezések érvényben maradnak, és a hibás rendelkezések helyett a hatályos jogszabályokban foglaltak lépnek. 

  • A Webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor a Szolgáltató az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja.

  • A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.

 

 

Regisztráció

 

  • A Webáruházban lehetősége van regisztrálni, vagy regisztráció nélkül vásárolni. A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalommal a webáruházban vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit. Amennyiben regisztrál, akkor a regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban. Amennyiben Felhasználó már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával tovább léphet.  Ha a regisztráció nélküli vásárlás mellett dönt, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban.

  • Az ügyfél felel a saját fiókjába történő belépésért, annak adott esetben történő automatikussá tételéért és a belépéshez szükséges jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért. Az ezekből eredő mindennemű felelősség az ügyfelet terheli. A saját fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó mindennemű, ügyféloldali tevékenységért a saját fiók tulajdonosa felel, a Szolgáltató e-tekintetben felelősségét kizárja.

  • Felhasználó jogosult a regisztrációjának törlését kérni a weboldalon meghatározott módon (pl. a felhasználói fiókjában vagy a kapcsolattartói email címünkre küldött üzenetével). Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles a lehető leghamarabb gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését.  Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód

 

 

Rendelések kezelése, teljesítése:

 

  • A megrendelések feldolgozása munkanapokon 7:00-16:00 óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

  • A megrendelt termékeket lehetőség szerint 5-7 munkanapon belül kiszállítjuk vagy kiszállíttatjuk. Amennyiben a Szolgáltató, a szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a Vevő kérésére a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 14 (tizennégy) napnál nem később a fogyasztó részére visszatéríteni.

  • A Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül, de legkésőbb, a legközelebbi munkanap kezdetétől számított 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

  • A Webáruház a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát állít ki a vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el, melyhez az ÁSZF elfogadásával járul hozzá.

 

 

Fizetési lehetőségek:

 

  • Készpénz – Kézbesítéskor / átvételkor történő fizetés (utánvét), ami általában többletköltséggel jár.

  • Közvetlen banki átutalás / előre utalás (ez esetben utaláskor a rendelésszámot minden esetben fel kell tüntetni a közleményben)

  • Az előre fizetési lehetőség választása esetén a Webáruháznak jogában áll visszatartani a termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy a Vásárló a termék árát és a szállítási díjat sikeresen – teljes mértékben – megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével vagy banki átutalással. 

 

 

Szállítási/átvételi módok:

 

Szállítás módja függhet a megrendelt termék méretétől, súlyától és összegétől. 

A szolgáltató a rendelés feldolgozása után fenntartja a jogot a szállítás módjának megváltoztatására. A változtatás tényéről a Vevőt a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatja, egyeztetést eszközöl.

Az egyes szállítási módok mindenkori költségei a WEB áruházban láthatóak:

  • Cég saját autójával történő kiszállítás kizárólag nagy terjedelmű, nagy súlyú termékek esetén, kizárólag előre utalásos fizetéssel:
    • díjszabás a XVIII. kerületi központtól számítva, általános 50 kg-nál nem nagyobb csomag esetén.  (nagyobb mennyiségnél egyedi árat adunk)
      • 0-15 km:               költséget lásd WEB áruház

      • 15 km                   egyedi árképzés szerint

      • a kiszállítás díja a gépkocsiról való lepakolást vagy egyéb anyagmozgatást nem tartalmaz, arról a Vevő köteles gondoskodni.

  • Futárszolgálat házhozszállítás

    • GLS:                                költséget lásd WEB áruház

    • Packeta:                           költséget lásd WEB áruház 

kis csomagok esetén ezt a szállítási módot preferáljuk

  • MPL:                                költséget lásd WEB áruház
  • Futárszolgálat csomagautomata/csomagpont:

    • GLS:                                költséget lásd WEB áruház
    • Packeta csomagpont:       költséget lásd WEB áruház 

kis csomagok esetén ezt a szállítási módot preferáljuk

  • MPL:                                költséget lásd WEB áruház

  • Személyes átvétel üzleteink valamelyikében – díjmentes. 

A boltokban a Felhasználó igényeinek leginkább megfelelő termékek kiválasztásában való segítséggel, magasszintű szaktanácsadással várják a munkatársaink.

  • 1183 Bp. Gyömrői út 85-91. központi telephely
    • Nyitvatartás: H-P 7:00-16:00, SZ-V ZÁRVA
    • 1028 Bp. Hidegkúti út 160. 
      • Nyitvatartás: H-P 7:00-16:00, SZ-V: ZÁRVA
    • 1225 Bp. Nagytétényi út 346. 
      • Nyitvatartás: H-P 7:00-16:00, SZ-V: ZÁRVA
    • 1046 Bp. Nádor utca 65. 
      • Nyitvatartás: H-P 7:00-16:00, SZ-V: ZÁRVA
    • 2040 Budaörs, Károly király utca 56. 
      • Nyitvatartás: H-P 7:30-16:30, SZ-V: ZÁRVA

 

A boltokban a Felhasználó igényeinek leginkább megfelelő termékek kiválasztásában való segítséggel, magasszintű szaktanácsadással várják a munkatársaink vevőinket.

 

 

Termék ellenőrzése:

 

  • A Vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor ellenőrizni, bármilyen szállítási, átvételi móddal történt a rendelés teljesítése. Amennyiben futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen a fuvarozó társaság munkatársával jegyzőkönyvet. 

  • Mennyiségi reklamáció esetén is jegyzőkönyvet kell felvenni. A reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha az eltérés ténye egyértelműen, legjobb esetben fényképpel bizonyítható és a lehető leghamarabb a Szolgáltató részére átadásra kerül. (munkanapon 24órán belül, zárva tartási idő esetén a legközelebbi üzleti időpontban) 

  • Reklamációt jelezni a cég adatainál feltüntetett központi telefonszámon vagy e-mail címen lehetséges.

 

 

Az elállási joga:

 

  • Kizárólag a Fogyasztó (tehát a Vállakozásnak nincs ilyen joga) a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozása értelmében jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól.  A Fogyasztónak joga van a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni az elállási jogát. Ezekben az esetekben a Szolgáltató köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. A Szolgáltató az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási költséget is – visszafizeti a fogyasztó részére. A Fogyasztó és a Szolgáltató egyedileg egyeztet arról, hogy a visszatérített termék/ek a legrövidebb határidőn belül, milyen módon, mely helyre kerül vissza a Szolgáltató tulajdonába. 

  • Szolgáltató a mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg az a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolja, hogy azt visszaküldte.  Mivel a visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, ezért Szolgáltató nem vesz át portósan, vagy utánvéttel terhelt küldeményt, ilyen módon a visszaszállítás nem valósul meg.  Amennyiben Fogyasztó a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő, Szolgáltató számára többletköltséget jelentő fuvarozási módot választ, akkor Szolgáltató nem köteles a többletköltségek visszafizetésére.

  • Az elállás joga nem gyakorolható – többek között – kizárólag a Vevő részére legyártott, megrendelt termék esetében.

  • A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentését az ÁSZF utolsó oldalán található nyilatkozattal teheti meg, melyet személyesen, postán, vagy e-mail útján tudja eljuttatni a Szolgáltató cég adataiban szereplő elérhetőségek valamelyikére elállási határidőn belül. 

 

 

Milyen esetben nem illeti meg a fogyasztót a termék teljes vételára?

 

  • A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenéséért felel.  A Termék átvételét követő 14 nap célja, hogy a Vásárló a rendeltetésszerű használat keretein belül meggyőződhessen a termék tulajdonságairól és annak működéséről. Ha ez idő alatt a terméket a rendeltetésszerű kipróbáláson kívül „túlhasználják”, a Szolgáltató hivatkozhat arra, hogy a túlhasználat miatt nem téríti vissza a teljes vételárat, és érvényesíti a túlhasználat miatt keletkezett amortizációs értékcsökkenés levonását. 

    • A Szolgáltató a visszaérkezett áru amortizációjának mértékét, jegyzőkönyvben és videó felvételen vagy

    • fényképen rögzíti, majd a Vevő részére megküldi.

 

 

Kellék és Termékszavatosság:

 

  • A Szolgáltató hibás teljesítése esetén Fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet Szolgáltató felé.

  • Hibás teljesítésről (hibás termékről) akkor beszélünk, ha a termék az átadáskor nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek, nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.  Kellékszavatosság csak a teljesítéskor már fennálló hibákra vonatkozik.

  • A Fogyasztó a kellékszavatossági jogait a vásárlástól számított, törvényben biztosított határidőig (jelenleg: két évig) érvényesítheti. 

  • A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát közölni a Szolgáltatóval. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A jótállási igényt elsősorban jótállási jeggyel, a kellékszavatossági jogokat pedig a számlával tudja érvényesíteni a vásárló.

  • A jogszabály meghatározza a kellékszavatossági jogok körét és azok sorrendjét is.

    • Első körben kijavítást vagy kicserélést kérhet a vásárló (eladó néhány napon belül ki tudja javítani a hibát, vagy tud cserélni), 

    • második körben a vételár arányos leszállítására van lehetőség, 

    • végső soron pedig elállhat a szerződéstől, azaz visszakaphatja a vételárat.  Ez utóbbi kellékszavatossági jog esetében azonban megjegyzendő, hogy a Ptk. alapján jelentéktelen hiba esetén nincs helye elállásnak.

  • Fogyasztók a kellékszavatosság helyett termékszavatossági jogaikat is érvényesíthetik, de a két igényt egyszerre párhuzamosan nem.  Termékszavatossági igény esetében csak a hibás termék kijavítására vagy kicserélésére van lehetőség.  A termékszavatosság a gyártói szavatosságot jelenti, melyet a Szolgáltató közvetítésével van lehetőség érvényesíteni.

 

 

Jótállás

 

  • A Felhasználót hibás teljesítés (lásd előbb) esetén elsősorban jogszabály, de bizonyos termékek esetében jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, amennyiben a vásárolt termék értéke meghaladja a 10.000 Ft-os értéket.

  • A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Felhasználó a teljesítés hibája miatt az előző pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

  • Fogyasztási cikk esetében Felhasználó a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Felhasználó másik igény teljesítését nem kéri. Felhasználó akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Felhasználó nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Felhasználó a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

  • A jótállás időtartama a termék eladási árától függően: 

    • 10 000 – 250 000 forint eladási ár között 2 év

    • 250.000 forint eladási ár felett 3 év

  • A jótállás érvényesíthető közvetlenül a (a termék csomagolásában található gyártói jótállási jegy szerinti) gyártói szakszervizben, de bejelenthető közvetlenül a KAPUY Kft. üzleteiben, székhelyén, emailben és telefonon.

  • A jótállási jegy átadásának időpontja:

    • A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy számlával együtt érvényes.

    • Az értékesített termékek esetében a vásárló a szállításkor minden olyan termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap.

  • További követelmények a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül:

    • Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális, gyártói vagy Szolgáltatói követelmények (pl. időszakos felülvizsgálat, szakszervíz beüzemelése stb.) a fogyasztóval szemben.

    • Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

      • szakszerűtlen üzembe helyezés, 

      • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

      • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

      • elemi kár, természeti csapás okozta.

 

 

Panaszügyintézés

 

  • A Szolgáltató tevékenységével, szolgáltatásával, termékével szemben felmerülő minden olyan egyedi kérelem vagy bejelentés, amelyben az Ügyfél a Szolgáltató eljárását vagy magatartását kifogásolja és azzal kapcsolatban konkrét, egyértelmű igényt, észrevételt fogalmaz meg.

  • A KAPUY Kft. panaszkezelési tevékenységet ellátó szervezeti egységét, mely nyitvatartási idejében biztosítja a hívás és írásbeli megkeresések fogadását és az érdemi ügyintézés megkezdését az első oldalon található cégközpontról közölt adatok között szereplő elérhetőségek bármelyikén érhetik el.

  • A Szolgáltató vállalja, hogy a panasz beérkezését követően legrövidebb időn belül az észrevételt kivizsgája, majd álláspontjáról tájékoztatja az Ügyfelet.

     

     

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

 

  • Ha Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. 

  • A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Webáruház piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból.  A Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

 

 

 

Békéltető Testület

 

  • Amennyiben a Vásárló fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasítja úgy a Vásárló velük szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet a Vásárló lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.

  • További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmaznia kell az alábbiakat:

    • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

    • annak a vállalkozásnak neve, székhelye vagy telephelye, mellyel a fogyasztó vitában áll;

    • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

    • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, melyek alátámasztják saját álláspontját;

    • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;

    • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást

    • a vitás ügyben másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;

    • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől,

    • a fogyasztó aláírását.

    • Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

 

A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatók a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

 

A Webáruházat a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli,

azonban amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

Egyéb rendelkezések

 

  • A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mint ha a jogellenes magatartást Saját maga követte volna el.

  • Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti

  • Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

 

Budapest, 2025. március 01.
 

Elállási/Felmondási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Elállásra kizárólag Fogyasztó (szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, tehát Vállalkozás nem) jogosult!

Címzett :

KAPUY Kft.

1183 Budapest Gyömrői út 85 – 91.

e-mail: vevoszolgalat@kapuy.hu

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Rendelés száma: ………………………………..

 

Szerződéskötés időpontja: …………………………

 

Átvétel időpontja: …………………………………

(amennyiben az áruk leszállításra kerültek)

 

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni: …………………………………..

(abban az esetben töltse ki, amennyiben azt szeretné, hogy banki átutalással fizessük vissza a vételárat)

 

Fogyasztó/k neve:                              Fogyasztó/k címe:                  Fogyasztó/k aláírása:

                                                                                                          (papíralapon való beadásnál)

 

…………………….          …………………………………….      ………………………….

 

…………………….          …………………………………….      ………………………….

   

…………………….          …………………………………….      ………………………….

   

Kelt: ………………………………………….