ÁLTALÁNOS ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(a továbbiakban: ÁSZF)
Hatályos: 2025.március.01.-től,
Érvényes visszavonásig.
A Szolgáltató (Eladó) cég adatai:
KAPUY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
székhelye és levelezési cím: 1183 Budapest Gyömrői út 85-91
cégjegyzékszáma: 01-09-666973
bejegyző hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
adószáma: 12338711-2-43
bankszámla száma: 11100908-12338711-01000003
telefonszáma: +36 – 1 – 291 – 03 – 76;
+36 – 70 – 334 – 27 – 02
weboldal: www.kapuy.hu
e-mail címe: vevoszolgalat@kapuy.hu
tárhelyszolgáltató adatai: Vector Kft., 6000 Kecskemét, Sörház u. 7. info@vector.hu
fogyasztóvédelem: Budapesti Békéltető Testület: bekelteto.testulet@bkik.hu
Általános tudnivalók:
Jelen ÁSZF tartalmazza a KAPUY Kft., mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.kapuy.hu webáruházban (a továbbiakban a Webáruház) nyújtott értékesítések és szolgáltatások leírását, valamint igénybevételük feltételeit, továbbá azokat a követelményeket, amelyek a Vevők és a Felhasználók részéről szükségesek ahhoz, hogy a Szolgáltató a termékértékesítését és a szolgáltatásait a kapcsolódó jogszabályokban, valamint a jelen ÁSZF-ben előírt minőségi követelmények szerint nyújthassa.
Az ÁSZF nyilvános. A Szolgáltató az ÁSZF-t a saját weboldalán teszi közzé.
Az értékesítés és a szolgáltatások teljesítésének helye Magyarország
Az ÁSZF rendelkezései vonatkoznak a hatálybalépése napjától megkötött szerződésekre
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések, magyar nyelvűek, a szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, ezért azok utólag nem megtekinthetőek. A leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül.
Az ÁSZF azon rendelkezéseit, amelyeket a Ptk. vagy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.r.) kizárólag a Fogyasztónak minősülő (lásd: később) személyekkel kötött szerződésekre rendel alkalmazni, a fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetében a Szolgáltató nem köteles alkalmazni.
A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetve jogosítják a Szolgáltatót és a Felhasználókat, azok minden képviselőjét és jogutódját vagy engedményezettjét. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Az ÁSZF-ben foglalt rendelkezések, mind a Szolgáltatóra, mind a Vevőkre és Felhasználókra külön kikötések nélkül is kötelezőek, azonban azoktól a felek kölcsönös egyetértéssel – jogszabályok keretein belül, az eltérések kiemelésével – írásban, egyedileg eltérhetnek.
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF módosítására, amely módosítását – annak hatályba lépését megelőzően legalább 15 (tizenöt) nappal-a hivatalos weblapján közzé tenni.
A Vevő és Felhasználó a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. és erről nyilatkozni.
Fogalmak:
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Felhasználó: az a természetes személy, vagy jogi személy, illetve jogszabály által polgári jogi jogalanyisággal felruházott nem jogi szervezet (a továbbiakban: Szervezet), aki, vagy amely a Szolgáltató weblapjának látogatója, vagy Termékeinek vásárlója, használója.
Vevő/Vásárló: az a Felhasználó, aki, vagy amely a Szolgáltató Termékét megvásárolja, természetes személy esetén feltétel a 18. életév betöltése. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vevő: a honlapon keresztül ajánlatot tevő, szerződést kötő természetes személy.
Felek: Szolgáltató (Eladó) és Vevő együttesen.
Szerződés: Szolgáltató és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés. A vásárlási szerződés határozott időre szól, a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba és mindaddig hatályban marad, amíg a Felek összes egymással szembeni kötelezettségüket nem teljesítik, és ekkor a megrendelés teljesülésével megszűnik.
Hibás teljesítés: (hibás termékről) akkor beszélünk, ha a termék az átadáskor nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek, nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Termék: a Szolgáltató által a webáruházban értékesítésre felkínált árú vagy szolgáltatás.
Szállítási címzett: a Vevőtől eltérő természetes személy vagy Szervezet, akinek vagy amelynek kézbesítési címére a Vevő a Szolgáltató küldeményének kézbesítését kéri.
Jótállás: A Fogyasztó és a Szolgáltató között kötött Szerződések esetén a Polgári Törvénykönyvben előírtak szerinti kötelezettség.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. (45/2014 Kormányr. 4. § 10. pont)
Adatvédelemre és adatkezelésre vonatkozó információk: A Felhasználók adatainak védelme számunkra kiemelt fontosságú feladat. A honlapunk használata során megadott adatok kezelése megfelel az érvényes 1992. évi LXIII. törvényben rögzítetteknek. Az adatkezelés részletes feltételeit a KAPUY Kft. Adatkezelési tájékoztatásában rögzítettük, amelynek hatályos változata honlapunkon megtalálható.
Vonatkozó jogszabályok különösen:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK).
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.
10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról.
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról.
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet.
Általános feltételek:
A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató (KAPUY Kft.) írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet. Lásd: 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogokról.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a harmadik személyek által létrehozott vagy közzétett tartalmakért, amelyeket harmadik személyek töltöttek fel Szolgáltató rendszerébe, vagy amelyekre a weboldalak hivatkoznak.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azon webhelyekért, amelyekre a Felhasználók által elhelyezett linkek stb. mutatnak. Amennyiben az ilyen módon közzétett linkekkel kapcsolatosan bármilyen probléma merül fel, Szolgáltató kizárja felelősségét minden tekintetben, és a folyamatban lévő szolgáltatás díja is teljes mértékben megilleti.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a weboldal tartalmát bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával megszüntesse. A Szolgáltató nem garantálja, hogy a weboldalakhoz való hozzáférés zökkenőmentes. A hozzáférés Szolgáltatónak fel nem róható hibáiból, a Szolgáltató éves 99,9%-os rendelkezésre állási vállalását meghaladó esetleges üzemzavarokból eredő károkért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.
A Termék, a szerződés tárgyának tulajdonságai:
A Webáruházban található termékek és kapcsolódó szolgáltatások képezik a Szolgáltató és a Vásárlók közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók.
A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék feltüntetés szerinti bruttó, vagy nettó ára. A termék bruttó ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelőmértékű magyar általános forgalmi adót tartalmazza. Az árak semmilyen egyéb költséget nem tartalmaznak (például: szállítási költség, csomagolás stb), amelyek felszámítására a Szolgáltató jogosult.
Az áraink kizárólag online megrendelés esetén érvényesek, az üzleteink árai ettől eltérhetnek.
Akciós ár bevezetése esetén, a Szolgáltató minden esetben jól látható helyen feltünteti az akció időtartamát.
A honlapon megjelenített termékekről megjelenő információk tájékoztató jellegűek, a termékekről megjelenő képek illusztrációk, azok színe nem mindenkor felel meg a valóságnak. Az ennek okán keletkezett problémákért, vélt vagy valós károkért a Szolgáltató nem vállal felelőséget.
A vásárlási szerződés elfogadásával a Megrendelő kifejezetten rögzíti, hogy a megvásárolni kívánt termék(ek) minden lényeges tulajdonságáról meggyőződött. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Hibás ár kezelése:
Előfordulhat, hogy minden erősfeszítésünk ellenére, akaratlanul a Webáruházba a termék hibás áron kerül feltüntetésre. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani mivel ez esetben nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. A termék hibás áron történő megrendelése esetén a Szolgáltató és a Vásárló között nem jön létre szerződés.
Hibás áron történő rendelés estén is az automatikus visszaigazoló e-mailt elküldi a rendszerünk, amely azonban még nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ebben az esetben az újabb értesítő e-mailt a Szolgáltató nem küldi meg a Vevő részére, ugyanis a hiba felismerése után haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval, tájékoztatja a hibáról és a lehetséges módosítási lehetőségekről.
Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Hibás ár lehet többek között az alábbi esetekben:
1 – 5 Ft-os, vagy kirívóan irreális árat tüntet fel a Webáruház
kedvezményes, de a kedvezmény tényleges mértékének nem megfelelően csökkentett árat tüntet fel a Webáruház
a tényleges árleszállítás szándéka nélkül, hibásan kikerülő árat tüntet fel a Webáruház, ami a piaci árszintnél is alacsonyabb.
Rendelések szabályai:
A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon, e-mailen, levélben úgynevezett WEB-es rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket a Webáruház nem tudja teljesíteni. Amennyiben a megrendelni kívánt termékek kiválasztása személyes egyeztetést kíván, akkor a KAPUY Kft. munkatársai boltjainkban készségesen fogadják a hívásukat, felveszik rendelésüket, azonban ekkor nem vonatkoznak erre a jelen ÁSZF rendelkezései, a rendelés nem WEB-es rendelésként intéződik.
Vevő a rendelések leadása, a Honlap használata során köteles jelen ÁSZF megismerésére és megértésére. Ráutaló magatartásával (pl. jelölőnégyzet bejelölése és/vagy megrendelést indító gomb leklikkelése) megerősíti, hogy tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és a konkrét Termék(ek) megvásárlására vonatkozó egyedi feltételeket.
Amennyiben ezen ÁSZF bármely pontja jogilag hiányos, jogszabály alapján hatálytalanná válik, attól még a további pontok, rendelkezések érvényben maradnak, és a hibás rendelkezések helyett a hatályos jogszabályokban foglaltak lépnek.
A Webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor a Szolgáltató az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja.
A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.
Regisztráció
A Webáruházban lehetősége van regisztrálni, vagy regisztráció nélkül vásárolni. A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalommal a webáruházban vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit. Amennyiben regisztrál, akkor a regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban. Amennyiben Felhasználó már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával tovább léphet. Ha a regisztráció nélküli vásárlás mellett dönt, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a rendelési folyamatban.
Az ügyfél felel a saját fiókjába történő belépésért, annak adott esetben történő automatikussá tételéért és a belépéshez szükséges jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért. Az ezekből eredő mindennemű felelősség az ügyfelet terheli. A saját fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó mindennemű, ügyféloldali tevékenységért a saját fiók tulajdonosa felel, a Szolgáltató e-tekintetben felelősségét kizárja.
Felhasználó jogosult a regisztrációjának törlését kérni a weboldalon meghatározott módon (pl. a felhasználói fiókjában vagy a kapcsolattartói email címünkre küldött üzenetével). Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles a lehető leghamarabb gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód
Rendelések kezelése, teljesítése:
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 7:00-16:00 óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
A megrendelt termékeket lehetőség szerint 5-7 munkanapon belül kiszállítjuk vagy kiszállíttatjuk. Amennyiben a Szolgáltató, a szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a Vevő kérésére a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 14 (tizennégy) napnál nem később a fogyasztó részére visszatéríteni.
A Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül, de legkésőbb, a legközelebbi munkanap kezdetétől számított 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
A Webáruház a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát állít ki a vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el, melyhez az ÁSZF elfogadásával járul hozzá.
Fizetési lehetőségek:
Készpénz – Kézbesítéskor / átvételkor történő fizetés (utánvét), ami általában többletköltséggel jár.
Közvetlen banki átutalás / előre utalás (ez esetben utaláskor a rendelésszámot minden esetben fel kell tüntetni a közleményben)
Az előre fizetési lehetőség választása esetén a Webáruháznak jogában áll visszatartani a termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy a Vásárló a termék árát és a szállítási díjat sikeresen – teljes mértékben – megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével vagy banki átutalással.
Szállítási/átvételi módok:
Szállítás módja függhet a megrendelt termék méretétől, súlyától és összegétől.
A szolgáltató a rendelés feldolgozása után fenntartja a jogot a szállítás módjának megváltoztatására. A változtatás tényéről a Vevőt a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatja, egyeztetést eszközöl.
Az egyes szállítási módok mindenkori költségei a WEB áruházban láthatóak:
0-15 km: költséget lásd WEB áruház
15 km egyedi árképzés szerint
a kiszállítás díja a gépkocsiról való lepakolást vagy egyéb anyagmozgatást nem tartalmaz, arról a Vevő köteles gondoskodni.
Futárszolgálat házhozszállítás
GLS: költséget lásd WEB áruház
Packeta: költséget lásd WEB áruház
kis csomagok esetén ezt a szállítási módot preferáljuk
Futárszolgálat csomagautomata/csomagpont:
kis csomagok esetén ezt a szállítási módot preferáljuk
MPL: költséget lásd WEB áruház
Személyes átvétel üzleteink valamelyikében – díjmentes.
A boltokban a Felhasználó igényeinek leginkább megfelelő termékek kiválasztásában való segítséggel, magasszintű szaktanácsadással várják a munkatársaink.
A boltokban a Felhasználó igényeinek leginkább megfelelő termékek kiválasztásában való segítséggel, magasszintű szaktanácsadással várják a munkatársaink vevőinket.
Termék ellenőrzése:
A Vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor ellenőrizni, bármilyen szállítási, átvételi móddal történt a rendelés teljesítése. Amennyiben futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen a fuvarozó társaság munkatársával jegyzőkönyvet.
Mennyiségi reklamáció esetén is jegyzőkönyvet kell felvenni. A reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha az eltérés ténye egyértelműen, legjobb esetben fényképpel bizonyítható és a lehető leghamarabb a Szolgáltató részére átadásra kerül. (munkanapon 24órán belül, zárva tartási idő esetén a legközelebbi üzleti időpontban)
Reklamációt jelezni a cég adatainál feltüntetett központi telefonszámon vagy e-mail címen lehetséges.
Az elállási joga:
Kizárólag a Fogyasztó (tehát a Vállakozásnak nincs ilyen joga) a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozása értelmében jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. A Fogyasztónak joga van a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni az elállási jogát. Ezekben az esetekben a Szolgáltató köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. A Szolgáltató az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási költséget is – visszafizeti a fogyasztó részére. A Fogyasztó és a Szolgáltató egyedileg egyeztet arról, hogy a visszatérített termék/ek a legrövidebb határidőn belül, milyen módon, mely helyre kerül vissza a Szolgáltató tulajdonába.
Szolgáltató a mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg az a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolja, hogy azt visszaküldte. Mivel a visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, ezért Szolgáltató nem vesz át portósan, vagy utánvéttel terhelt küldeményt, ilyen módon a visszaszállítás nem valósul meg. Amennyiben Fogyasztó a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő, Szolgáltató számára többletköltséget jelentő fuvarozási módot választ, akkor Szolgáltató nem köteles a többletköltségek visszafizetésére.
Az elállás joga nem gyakorolható – többek között – kizárólag a Vevő részére legyártott, megrendelt termék esetében.
A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentését az ÁSZF utolsó oldalán található nyilatkozattal teheti meg, melyet személyesen, postán, vagy e-mail útján tudja eljuttatni a Szolgáltató cég adataiban szereplő elérhetőségek valamelyikére elállási határidőn belül.
Milyen esetben nem illeti meg a fogyasztót a termék teljes vételára?
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenéséért felel. A Termék átvételét követő 14 nap célja, hogy a Vásárló a rendeltetésszerű használat keretein belül meggyőződhessen a termék tulajdonságairól és annak működéséről. Ha ez idő alatt a terméket a rendeltetésszerű kipróbáláson kívül „túlhasználják”, a Szolgáltató hivatkozhat arra, hogy a túlhasználat miatt nem téríti vissza a teljes vételárat, és érvényesíti a túlhasználat miatt keletkezett amortizációs értékcsökkenés levonását.
A Szolgáltató a visszaérkezett áru amortizációjának mértékét, jegyzőkönyvben és videó felvételen vagy
fényképen rögzíti, majd a Vevő részére megküldi.
Kellék és Termékszavatosság:
A Szolgáltató hibás teljesítése esetén Fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet Szolgáltató felé.
Hibás teljesítésről (hibás termékről) akkor beszélünk, ha a termék az átadáskor nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek, nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Kellékszavatosság csak a teljesítéskor már fennálló hibákra vonatkozik.
A Fogyasztó a kellékszavatossági jogait a vásárlástól számított, törvényben biztosított határidőig (jelenleg: két évig) érvényesítheti.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát közölni a Szolgáltatóval. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A jótállási igényt elsősorban jótállási jeggyel, a kellékszavatossági jogokat pedig a számlával tudja érvényesíteni a vásárló.
A jogszabály meghatározza a kellékszavatossági jogok körét és azok sorrendjét is.
Első körben kijavítást vagy kicserélést kérhet a vásárló (eladó néhány napon belül ki tudja javítani a hibát, vagy tud cserélni),
második körben a vételár arányos leszállítására van lehetőség,
végső soron pedig elállhat a szerződéstől, azaz visszakaphatja a vételárat. Ez utóbbi kellékszavatossági jog esetében azonban megjegyzendő, hogy a Ptk. alapján jelentéktelen hiba esetén nincs helye elállásnak.
Fogyasztók a kellékszavatosság helyett termékszavatossági jogaikat is érvényesíthetik, de a két igényt egyszerre párhuzamosan nem. Termékszavatossági igény esetében csak a hibás termék kijavítására vagy kicserélésére van lehetőség. A termékszavatosság a gyártói szavatosságot jelenti, melyet a Szolgáltató közvetítésével van lehetőség érvényesíteni.
Jótállás
A Felhasználót hibás teljesítés (lásd előbb) esetén elsősorban jogszabály, de bizonyos termékek esetében jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, amennyiben a vásárolt termék értéke meghaladja a 10.000 Ft-os értéket.
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Felhasználó a teljesítés hibája miatt az előző pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Fogyasztási cikk esetében Felhasználó a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Felhasználó másik igény teljesítését nem kéri. Felhasználó akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Felhasználó nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Felhasználó a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
A jótállás időtartama a termék eladási árától függően:
10 000 – 250 000 forint eladási ár között 2 év
250.000 forint eladási ár felett 3 év
A jótállás érvényesíthető közvetlenül a (a termék csomagolásában található gyártói jótállási jegy szerinti) gyártói szakszervizben, de bejelenthető közvetlenül a KAPUY Kft. üzleteiben, székhelyén, emailben és telefonon.
A jótállási jegy átadásának időpontja:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy számlával együtt érvényes.
Az értékesített termékek esetében a vásárló a szállításkor minden olyan termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap.
További követelmények a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül:
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális, gyártói vagy Szolgáltatói követelmények (pl. időszakos felülvizsgálat, szakszervíz beüzemelése stb.) a fogyasztóval szemben.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
szakszerűtlen üzembe helyezés,
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
elemi kár, természeti csapás okozta.
Panaszügyintézés
A Szolgáltató tevékenységével, szolgáltatásával, termékével szemben felmerülő minden olyan egyedi kérelem vagy bejelentés, amelyben az Ügyfél a Szolgáltató eljárását vagy magatartását kifogásolja és azzal kapcsolatban konkrét, egyértelmű igényt, észrevételt fogalmaz meg.
A KAPUY Kft. panaszkezelési tevékenységet ellátó szervezeti egységét, mely nyitvatartási idejében biztosítja a hívás és írásbeli megkeresések fogadását és az érdemi ügyintézés megkezdését az első oldalon található cégközpontról közölt adatok között szereplő elérhetőségek bármelyikén érhetik el.
A Szolgáltató vállalja, hogy a panasz beérkezését követően legrövidebb időn belül az észrevételt kivizsgája, majd álláspontjáról tájékoztatja az Ügyfelet.
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Ha Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Webáruház piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.
Békéltető Testület
Amennyiben a Vásárló fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasítja úgy a Vásárló velük szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet a Vásárló lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.
További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve, székhelye vagy telephelye, mellyel a fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, melyek alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást
a vitás ügyben másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől,
a fogyasztó aláírását.
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatók a www.bekeltetes.hu oldalon.
Az online megkötött adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos jogviták rendezése esetén felmerülő kérdésekkel kapcsolatban is a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik hatáskörrel. az alábbi elérhetőségeken
Elérhetőségeik:
postai úton:1253 Budapest, Pf.:10.,
e-mail útján:bekelteto.testulet@bkik.hu
weboldalon keresztül:https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa
https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas weboldalon, ügyfélkapu segítéségével,
A Webáruházat a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli,
azonban amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Egyéb rendelkezések
A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mint ha a jogellenes magatartást Saját maga követte volna el.
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti
Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Budapest, 2025. március 01.
Elállási/Felmondási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Elállásra kizárólag Fogyasztó (szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, tehát Vállalkozás nem) jogosult!
Címzett :
KAPUY Kft.
1183 Budapest Gyömrői út 85 – 91.
e-mail: vevoszolgalat@kapuy.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Rendelés száma: ………………………………..
Szerződéskötés időpontja: …………………………
Átvétel időpontja: …………………………………
(amennyiben az áruk leszállításra kerültek)
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni: …………………………………..
(abban az esetben töltse ki, amennyiben azt szeretné, hogy banki átutalással fizessük vissza a vételárat)
Fogyasztó/k neve: Fogyasztó/k címe: Fogyasztó/k aláírása:
(papíralapon való beadásnál)
……………………. ……………………………………. ………………………….
……………………. ……………………………………. ………………………….
……………………. ……………………………………. ………………………….
Kelt: ………………………………………….